Some memories last 4ever, even when the persons who has created them is gone

Det slog mig idag, bara sådär helt plötsligt när jag bakat en mango paj tillsammans med Daniel och Maia.
Människor förändras.
Jag är inte den jag var när jag var liten,
jag är inte den jag var för ett år sedan,
jag är inte den jag var innan sommaren.
Jag vet inte hur jag ändrats, men många skulle väl påstå att det är till det sämre. Jag har bytt värderingar, ändrat tankar och allmänt blivit så olik mig själv som jag bara kunnat bli. Själv skulle jag säga att jag ändrat mig till det bättre, tagit ett steg närmre den jag alltid velat vara.
Det innebär att det kanske inte är så konstigt att jag och mina vänner glidit ifrån varandra. Vi som trott att vi skulle hålla ihop in i döden. Jag tror inte det längre.
Om jag tog höger, tog de vänster.
Spåren går fortfarande intill varandra, men inte ihop.
Jag är inte den jag var då, de är inte de de var då.
Sanningen svider, men sanningen är bara att acceptera.
Så, vissa minnen varar för evigt, även om personerna som skapade den är borta.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Folk förändras verkligen :) Det är tur det!

2011-11-22 @ 22:27:05
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Carro

så gott det lät med mangopaj!



ja, jag är instruktör för passet :) Skiiitkul är det!

2011-11-23 @ 09:02:33
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Välkomnar all typ av kritik med ett leende.
Men ingen reklam, spam eller "Hur är det"/"Vad har du gjort idag"-kommentarer.
Smile and wave! (:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0